klik!2

Khamis, 15 Disember 2011

Cerkon 9, Tarikan Babi Hutan.

Hari semalam aku bwk adik2 spupu keluar...Penuh Unser..Dah dekat 2minggu dah berkumpul ramai2 sempena cuti sekolah ni..Lepak rumah pusaka ramai2 di kampung..Dalam perjalanan balik pukul 11 malam, terserempak dgn sekeluarga babi hutan.. Ade la dekat 5 6 ekor..dari king size sampailah yang kemetot..mereka lepak2 kat kawasan lembu kena tambat..kawasan tu dalam 60 meter je dari rumah pusaka kitorang..kire kat rumah jiran la jugak..bg aku, aku dah biasa tgk..apa berlaku dalam kereta???

Iman : Abang amer, berenti!!!berenti...Iman tak pernah tgk babi..

Aku : hoihhh...ngarut mu iman...

Iman : alaaaa..berenti je laaa...abang ngan adik mane pernah tgk babi...

Aku : (gelak2 sikit, kesian pulak..bg aku ini adalah pengalaman berguna untuk dia..so aku reverse kerete dan suluh babi2 tu guna lampu tinggi..tarik handbrake..dekat 5 minit jugak semua tgk babi2 tu)

Adam : Adam dah biase tgk babi..hari2 kene kejar..kalau nak gi ngaji,slalu je kene kejar..adam ngan angah slalu masuk rumah orang sbb nak selamatkan diri dari babi..

Alif : sekarang bulan berape??bulan 12 kan..maknenye ade 12 ekor anak dia..cari laa yg lain..orang kate babi ni beranak ikot bulan..

Suasana dalam Unser memang gegak gempita..kerana babi..ahahhahahahhaaaaaaaaaa.....itulah beza org duduk kampung ngan bandar..Adam(9 tahun) dan Angah (8 tahun) adik beradik, diorang mmg duduk kat ngan rumah pusaka..Iman(15) ngan Amin(13) duduk di Kelantan, musim cuti ni baru dorang ade kat Temerloh ni..

Dari Kiri : Iman,Yakin,Mat,Amin,Alif,Angah,Adam

Dan aku masih pelik, tiba2 pulak rase nak berhenti tgk tingkah babi2 tu..ahahahhaaaaaaaaa....tgk babi2 tu sondol2 tanah,macam cari cacing..tiba2!!!!!!!!!

Alif : eh,lembu ni dah laa nak semelih lusa..sabtu ni ade kenduri...

Aku : laaaa..biar betol alif..dah tu???kire sabtu ni kenduri sembelih lembu ni lah kan????

Alif : ye lahhh...

Semua gelak2 dan budak2 dah planning malas gi kenduri sabtu ni..pasal babi hutan tu dah dekat sgt ngan lembu kena tambat...kwang3~~~

Aku misti pegi punye, kan wajib tu gi kenduri..lgpon, bukannye bcampur pon najis2 mughallazah tu kat lembu...tapiiiii...pikir2 smula,nak muntah jugakkk...geli..wakakakkaaaaaaaaaaaaaa...

Tiada ulasan:

Survey!