klik!2

Rabu, 14 Disember 2011

Cerkon 8, Kurasakan Harini Berjalan Dengan Cukup SLOW!!

Bukan tak pernah melalui hari yang memalukan. Tapi kali ni peristiwa ni buat aku betol2 hilang keyakinan diri. Malu betol nak jumpa masyarakat setempat..huwaaaaaaaaaa~~~~~~~~!!!!!! rase nak duduk dalam longkang sambil smack down bakteria-bakteria yang ade di situ...huh!!!!!!!

Aku bangun pagi mcm biasa..then dapat panggilan dari makcik sedare..

Aku : Helo
Cik la : helo amer ke ni..
Aku : Ha'ah..amer..nape?
Cik la : Mer, Mokmah baru je meninggal pg td..amer bgtau la kat ummi ye..
Aku : Innalillah...ok2, nanti amer bgtau..

So conversation di atas nampak normal kan??? Malangnya aku terguna kuasa "super prediction" aku...hampehhhh btol....bila Cik la talipon pepagi buta waktu matahari belum naik, aku dah agakkkk dah yang ade org meninggal.. so aku assume laa mak nye si cik la tu ninggal.. kebetulan plak gelaran mak si cik la nih "mok nik munah"..so bile aku dgr je "mokmah" aku terus je anggap yg maknik munah dah takde..isk3....kebetulan pulak moknik munah ni dah lama uzur..aku sendiri pernah bawak dia gi berubat.

So aku pon dgn penuhhhh tanggungjawab aku antar laaa mesej kat semua mak sedara n pak sedara yg ade..yang dah berumur,aku call..takot2 rabun mata,takdapat pulak nak bace SMS..kdg2,nak bukak SMS pon tak reti..aku rase dah anto smua kot..adik bradik abah 7, adik bradik umi 10..perhhh...btanggungjawab btol aku serbarkan berita kematian yang cukup palsu...sedangkan orang yang diberitakan meninggal dunia tu masih hidupppp lagi..HIDUP!!!!!

dalam 2 jam lepas aku sebarkan berita tu, aku dapat call dari adik aku..

Adik : abg amer, ayahngah call aku..dia nak gi melawat..yg meninggal tu duduk di mana??
Aku : aik, kat bukit tingkat laa..mane lg...
Adik : laa,ayahngah cakap yang meninggal tu duduk kat Kg Loyang..Dia cuma nak tau org tu ninggal kat mane..kebumi di mana?
Aku : laaaaaaaaaaaaaaaaaaa....ye ke????Mokmah ke Moknik Munah????

Bermulalah dunia ku yang kian gelapppp....malu bukan alang2....aku dah info semua.. nak buat pembetulan melalui SMS or call tu kurasekan bagaikan sangat berat untuk dilakukan lantaran malu yang tak dapat dikawal...aku ambil masa hampir sejam sebelum aku buat pembetulan..nasib baiklah takde lg org gi rumah Monikmunah..bimbang pulak tgk org tu hidup, lari balik pulak semua...

Alfatihah untuk Mok Mah...Nenek Saudaraku..

Tiada ulasan:

Survey!