klik!2

Selasa, 27 Disember 2011

Cerkon 10, Jenaka Jumaat.

Cerita berlaku kurang lebih 20 tahun dulu..tapi diriwayatkan semula oleh mak aku..

Satu Jumaat yang biasa2..Pergila abah aku ke mesjid..dengar khutbah jumaat..sampai je satu ayat.. Khatib sebut 

"....kita haruslah KEMETOT ketika menjalankan tugas......"

maka berpandanganlah kiri dan kanan abah aku ni..sambil hairan memikirkan apa maksud sebenar ayat..saling berpandangan dengan org sebelah...tapi buat2 faham je lah...

rupenye, bila dah balik, dalam kereta baru terfikir yang ayat sepatutnya 

"....kita haruslah KOMITED ketika menjalankan tugas......"

gelak sakan lah abah aku balik cerita ngan mak aku..ngah3~~

mungkin teks khutbah waktu tu disediakan dalam tulisan jawi sepenuhnya..sekarang pon masih lagi pakai teks jawi, waktu di wilayah persekutuan labuan dulu, edaran teks khutbah masih dalam tulisan jawi waktu tahun 2005.

so, ejaan dia "kaf wau mim ya ta dal"---->KEMETOD.....wakakakkakakakaaaaaaaaaaaaa~

nasibla khatib tu tak kene gelak ngan jemaah kan..

Tiada ulasan:

Survey!