klik!2

Jumaat, 6 Mei 2011

Bahagia Untukmu

Sepanjang minggu beliau bekerja keras mencari nafkah demi memastikan aku adik-beradik tidak tenggelam dalam arus kemodenan dunia. Makan pakai kami sentiasa cukup walau tidak diajar kemewahan. Teristimewa, beliau akan pastikan hari minggunya berada di meja makan bersama kami....Walau dia jauh beribu batu, dia tetap usahakannya. Untukmu Abah, kudoakan kemudahan dan kelapangan dalam kehidupan.

Sepanjang minggu beliau mengajar muridnya dgn harapan kami semua menerima ilmu sebagaimana dia ajarkan kpd muridnya. Beliau akan tersenyum walau dilanda musibah, melangkah walau dibelenggu ujian Allah. Teristimewa, beliau umpama panglima perang yg mengawal setiap pergerakan tenteranya dalam melindungi kami daripada tersesat jalan dunia dan akhirat. Untukmu Ummi, kuberjanji hidupmu tidakkan susah di hari muka.

Setinggi-tinggi penghargaan, doaku tidak lengkap tanpa mengharapkan belas ihsan Allah terhadapmu, Ummi dan Abah.


aku pon x pasti nape mlm ni berlalu sayu.terflashback satu per satu pengorbanan mereka.aku khuatir tak dapat bg semua yg mereka bg kat keluarga yg aku bakal bina.dlm ms yg sama,sangatttt kuatir x dapat balas jasa setimpal dgn apa yg mereka berikan.aku jarang sekali titskan air mata.mungkin tidak mengapa kali ini.Allah tenteramkan hatiku.amin.

Tiada ulasan:

Survey!