klik!2

Jumaat, 3 Julai 2009

Hang Out di Paya..cool!!

Warghh..Best cuti. Walaupun sekejap. Tetapi peluang bersama dengan adik2 sepupu cukup aku hargai. Hari ni hari Khamis. Semua sekolah. Aku je tinggal terkontang kanting di rumah. Berjuang dengan bantal dan selimut.hik2..

Sebenarnya tunggu gang2 aku balik sekolah.. tiba waktunyaa... diperkenalkannn...










Amar









Yakin (sori x nampak muke)









Alif








Ahmad

Korang jangan sangka kecik2 gini ikan tak mau naik, walaupun memancing memerlukan kemahiran dan pengalaman, namun rezeki si kecil kurniaan Allah tiada siapa boleh nafikan. Kadang2 naik meluat jugak bila asik mereka ni je yang naikkan ikan. hmmphh!!!


mule2 cari cacing dulu..(katak beli jer, kang cari x jumpe lak)











Inilah destinasinya. Sememangnya kaya dengan spesies haruan. Indah bukan? hehe..disebabkan trip kali ni ramai budak2, so kami decide pergi tempat yang selamat dan tiada risiko tinggi.








pasang umpan dulu untuk budak2..yang pakai baju kaler ungu tu ayah su aku..sanggup kua keje awal sebab nak enjoy ngan kitorang.kantoi aa bos kau nampak sini..nga3..














tetibe lak stengah jam ikan x usik langsung umpan..iskk..ngodek punye ngodek (kata kerja bagi ngail ikan pakai katak, bahase melayu betol aku x tau), dah naik boringg...iskkk.alih2 Amar je dapat..yang lain berputih mata berhitam kulit..iskkk..ikan kat bawah ni Amar punya,beliau cukup bengang dengan pose aku nih..agagaga..Ikan haruan..ikan ni sebenarnya guna umpan cacing jer, ade 6 batang joran batang biase. 2 lagi joran bermesen yang guna umpan katak tu. Akhir sekali, joran moden tu tewas dengan kiraan 3-0. 2 ekor lagi ikan potak.







Setelah bosan layan kerenah si haruan yang x usik langsung umpan aku, tetiba!!! jeng3..kih3..ade buah kundang daaaaaa........ape lagiiii...kah3





Keputusannya, ikann 3 ekor, buah kundang dekat 10 kg..inilah dinamakan rezeki..har3.. X kire, aku x puas lagi ngail..next time! ketemu di lubuk lain pula..sehingga jumpa lagi..

Tiada ulasan:

Survey!