klik!2

Selasa, 28 April 2009

HARAMKAN MAJALAH MANGGA

Panas hati. Bengang. Kecewa. Bagai agama aku disepak diterajang oleh editor majalah Mangga. Sialan kamu!!!

Ya! Mangga!! Gua berani mati!! Gambar gua besar kat atas ni!! Tak puas hati cari la!! Asalkan betol apa yang gua perjuangkan.

Semalam aku terbelek majalah sampah ni milik rakanku. Bingkisan aktiviti artis hanyalah 30% aku anggarkan. Selebihnya gambar artis wanita menunjukkan bahagian peha yang aku anggar cuma 2 3 inci dari tempat paling berharga milik mereka. Senang cerita, burit. Bahagian dada pula seboleh-bolehnya ingin dipamerkan lurah buah dada.

Common laaa..bodohnya artis tempatan..tak kira la kau tu kristian, buddha atau islam..kau memang bangang. Yang islam pula hanya islam pada nama. Bangangnya bagai tak diajar. Seperti tidak pernah tahu apa itu dosa.

Dosa itu dikira walau sebesar zarah. Zarah itu amat kecil. Benda paling kecil di dunia ni adalah elektron. senang cerita, andai engkau membuang sampah di merata tempat, itu adalah dosa!! Kerana kamu telah mencemarkan alam sekitar. Dan bergantung kepada kapasiti sampah yang kau buang, kira ikut saiz zarah. Jika setitis air itu mengandungi jutaan zarah, berapa pula zarah yang ada pada botol-botol air yang kau buang. (tidak terdapat dalam mana-mana kitab, ini hanyalah pemikiran aku untuk menerangkan tentang dosa pahala, tegur andai aku salah)

Kebaikan juga dikira sebesar zarah, andai kita menyapu di rumah, kira lah habuk-habuk yang telah kita sapu. Setiap habuk mengandungi jutaan zarah. Itulah pahala amalan yang akan kita tuai di akhirat kelak. Kesimpulannya, sekecil-kecil amalan dikira pahala, sekecil-kecil dosa neraka lah destinasimu.

Andai ada anak yang soleh, dia akan menyenangkan kamu bila matimu. Kerana dia mendoakanmu. Andai seorang buruh membuat jalan dan jambatan, setiap kereta yang lalu akan membuahkan pahala kepada buruh itu. Walaupun sudah mati buruh tadi, jika jalan itu bertahan beratus tahun, akan ada pahala amalan sampai. Juga derma kita untuk bina masjid. Walau cuma seringgit, cuma sebatang paku, pahala amalan akan sampai walau kita sudah mati andai masjid itu digunakan oleh manusia lain. Mudah kan Islam??agama yang memberi galakan kepada umatnya berbuat kebaikan. diberi ganjaran yang berganda2.

Tetapi, andai mati artis yang menunjuk burit tadi, terdapat lagi manusia yang menatap majalah tadi, yakinkah kamu dosa itu tidak ditanggung si artis?????? bukan dia saja, sesiapa sahaja yang terlibat. dari photographer, editor, pihak penugrusan majalah, sehinggalah makcik2 penjual. Nauzubillah..

Andai membuka aurat dibenci Allah, inikan pula menunjuk bahagian kemaluan di khalayak. Aku tak kisah dengan dosa mereka, kerana kubur lain-lain, tetapi aku bimbang dengan dosa yang terpaksa ditanggung pembeli. Setiap mata yang menatap pula membuahkan sebutir dosa buat mereka yang mendedahkan aurat, nak kata "lantak kau lah" salah. Nak ambil berat lebih2, macam2 alasan yang diberi. Yang popular antaranya, selagi tak nampak areola dan burit, itu bukan seksi. Seksi itu subjektif, tidak semestinya saya seksi jika saya mendedahkan lurah. dan berbagai lagi penipuan diri sendiri yang memang kompem2 akan membawa neraka akhirat kelak.

Ini Malaysia la wei!! Malaysia = Islam..Islam = Malaysia..Aku = Malaysia..Islam = Aku..Andai Malaysia diancam aku angkat senjata. Andai Islam diancam, aku sanggup bunuh kamu!!!!! Andai kata aku terjumpa majalah seumpama ini di US, Britain, atau Australia, dah tentu-tentu la aku buat diam.

Bukan bermaksud tiada majalah lain yang patut aku tegur. Tetapi Mangga adalah wajah Malaysia. Hatta Imam setiap masjid pun tahu apa itu majalah Mangga. Juga kebetulan semalam aku terbuka majalah Mangga. Teguran aku untuk semua. Semua majalah. Tetapi Mangga adalah antara yang melampau.

Banyak majalah lain terang-terangan menjaja perniagaan seksual, tetapi itu adalah mereka. Walaupun berdosa, tetapi majalah itu akan dicari oleh mereka yang nipis imannya. Berlainan dengan Mangga, sebagai wadah artis tempatan, pakcik2 yang tunggu bas kat pudu pun beli, anak2 sekolah yang kurang matang, makcik2 yang up to date nak tahu kisah Mawi, peminat kumpulan nasyid yang nak tahu perkembangan kumpulan raihan hijaz dsb. Ini mencerminkan kebodohan!! Kebodohan artis tempatan.

Akhir zaman, manusia tidak lagi segan menayangkan kemungkaran di khalayak. Tahniah Artis tempatan, Kamu Berjaya Mencepatkan Kiamat!!! (kiamat hanya Allah yang tahu, ini hanyalah ayat pedas)

Aku student. Apa aku boleh buat untuk mengutarakan pandangan ini. Kerana photographer dan editor majalah mangga tak mungkin baca entry ini. WAIT N SEE APE AKU AKAN BUAT!!

Ikut hati, ingin sahaja aku doa agar tuhan melaknat mereka. tetapi itu pemikiran tak matang.. Semoga Allah buka pintu hati kamu semua!!amin..

3 ulasan:

Saimal berkata...

psan2 la kat kwn mung tu ..oyak dio xpyh la bli majalah tu ag..wat dosa je.. =p

Cekodok Pisang berkata...

hoh...seumur idop haku x pnh baca majalah cm2...buang dwet jek..bek bli shin chan

amer @ ijjad berkata...

tol gak tue saie..hmmm..nti2 lah..aku dah kat umah ni..best2..heheeee...

btol2 fit..kalo bli buku keluaran darul nu'man lg baek ekk..keh3..idop sinchannn!!

Survey!