klik!2

Jumaat, 13 Februari 2009

Manusia Lupa Manusia Alpa

Aku semakin lupa..tak tau la kenape..isskk,memory cepat ilang..mungkin ade masalah "memory lost" kott..seram aku..umur 20 dah cpat lupe..xleh bayang nti dah umur 50 camane..ni haa antara tanda2 aku ni cepat lupa..
1)stat moto 2 3 kali..moto x idup2..upenye kunci x on..cis!!
2)masak air kat umah pakai cerek manual,sampai nak kering air..syok lepak tgk tb..
3)hampir makan time bulan pose, x ingat lak aku pose..
4)slalu je salah hari..ngatkan ari isnin,upenye dah ari slase..adehh..daah salah tgk jdual kelas
5)time duk kat asrama,aku duk tingkat 3,aku naik je tangge tu,lastly dah ke tingkat 4 upenye..tu ok lagi,ni haa siap naik tingkat 3 blok lain..adui..naseb x salah bilik..
6)x ingat tugasan lecturer bagi..pastu masuk kelas tpakse buat2 blur bila lecturer tanye da siap blom..
7)x ingat name orang yang aku pnah knal..bila jmpe balik nak tanye segan lak..takut membe kecik ati..
8)ade skali aku bwk kete rase beratt jer..upenye handbrake x turun..adesss..
9)lupa bwk kad matrik time outing,stakat ni aku dah 5 6 kali dah kot kantoi ngan pak guard..adesss..
10)tetinggal kalkulator waktu gi kelas..its spoil my day!!!arghhhhh!!!!
11)x ingat gak bacaan yasin wpun slalu bace...

dan banyak lagi kelupaan lain..nak kate makan semut,dah habis jage dah..semut lalu atas kuih pun aku dah x usik kuih tu..bukan nak mbazir,tp bjage2..nak kate makan organ dalaman,dah lama aku x makan tu..sejak2 tsampuk gout 2 3 taun lpas..mungkin tido lebih kott? x kot..takk tak..entah..

tapi apepehal pon,jgn lupakan pencipta kita..diturunkan di dunia dan diberi nikmat kehidupan, x layak untuk kita melakukan dosa..dijadikan dari sekecil2 sel dalam tubuh manusia (sperma),lalu terbentuklah tulang yang dibaluti daging2,ditiupkan roh,lahirlah sebagai bayi yang tak berdaya..

apabila mati seseorang anak adam itu,maka terputuslah segala hubungan di dunia ini..tiada lagi gunanya harta benda yang mengiringi perjalanan akhirat melainkan yang diinfakkan ke jalan agama..terkadang kita lalai,berhibur sehingga kita terlupa tujuan kita diciptakan..

wake up!back to the basic..ukuran bagi darjat bukanlah rupa dan harta, tetapi setinggi mana keimanan dan ketakwaan itu..takwa itu tidak akan luput dengan reputnya jasad kita dimamah ulat2 ketika kita sudah meniggal dunia..

sealalulah zikrulmaut..supaya anda lebih berhati-hati meniti hidup di dunia ini..JANGAN LUPA DAN JANGAN ALPA...

2 ulasan:

Saimal berkata...

bli kismis byk2 n mkn..hehe

[m][i][e][y][r][u][l] berkata...

jat...ko lupe lg..td ckp nk ltak yg ko lupe nk bwk aku g cafe...huhuhu...

Survey!